Alguna cosa està canviant a la nostra consciència que ens condueix al canvi i obre el camí cap a la nova usabilitat. Recordo quan internet va instal·lar-se a les nostres vides: vam començar amb els navegadors i l’email. L’experiència satisfactòria va generar confiança i vam llançar-nos a donar un pas endavant. Ràpidament adoptàrem l’entorn tecnològic com una manera lògica de funcionar.

El correu electrònic és una eina que perdura en el temps. Ens acompanya des de l’inici. Ha sabut integrar les noves possibilitats 2.0 i també ha servit a moltes plataformes com a registre i accés. Des de l’òptica del màrqueting se’l considera un gran aliat. L’utilitzem per a comunicar-nos i també per a conèixer la nostra audiència: si ens llegeix, quin dia de la setmana, en quin moment, quin idioma parla, si ens considera spam, o inclòs si navega pel contingut linkat, etc. Això ens permet afinar en el disseny per a estratègies futures.

Poc a poc, l’entorn tecnològic el vivim amb més confiança. Això està facilitant la incorporació de noves eines comunicatives o de màrqueting, com per exemple les alertes d’escriptori. Hi ha tot tipus de software disponible. Un d’ells és Info Pops Notification Service. Aquest cas requereix major convenciment de l’usuari perquè ha d’instal·lar l’aplicació en el seu propi ordinador o mòbil. Si s’aconsegueix aquest pas s’obtindran grans beneficis per als dos. Es guanyarà en continuïtat, estabilitat, control, etc.

Arribats a aquest punt, em pregunto si podríem utilitzar aquesta aplicació per a l’ensenyança. Una vegada els estudiants han integrat l’ordinador en el seu sistema de treball, crec que l’ús d’alertes d’escriptori seria de gran utilitat per a l’organització de les unitats didàctiques i la gestió del temps. El professor podria relacionar-se amb els alumnes amb un sol clic i utilitzant un llenguatge molt proper. A la docència li queda molt camí per recórrer i té moltes possibilitats per endavant.

Frederic Santa-Olalla Rovira 

@singafapasta

Anuncios